DigiEfekti projektis uuriti Eesti üldhariduskoolides digitaalsete õppematerjalide kasutusviise ja eesmärke ning õppeprotsessi, õpilasi, õpetajaid, klasse ja koole iseloomustavaid tunnuseid ning nende omavahelisi seoseid. Täpsemalt oli projektil neli eesmärki.
Andmeid koguti 62 klassi õpilastelt 14 koolist. Vaadeldi 93 õpetaja tunde, enamasti vaadeldi ühte tundi, aga osale õpetajal ka mitut tundi. Koolide valik oli eesmärgipärane – uuringusse kaasamisel jagati kõik eesti õppekeelega Eesti üldhariduskoolid, milles on 3., 6. ja 9. klassid kolme gruppi kolme tunnuse alusel: 1) akadeemilised tulemused riiklike eksamite ja tasemetööde põhjal, 2) koolirahulolu riikliku küsitluse põhjal, 3) digivalmidus erinevate sisendite põhjal (riiklik digipädevuse tasemetöö, kooli enesehinnang, koolirahulolu uuringu vastavad küsimused kooli töötajatele ja lapsevanematele). Kolm eristatud gruppi olid tulemuste põhjal ülemisse, keskmisesse ja alumisse kolmandikku kuuluvad koolid. Valimisse võeti ainult ülemisse või alumisse gruppi kuuluvad koolid. Kolme tunnuse kahe taseme põhjal moodustus kaheksa gruppi (kõrge-kõrge-kõrge, kõrge-kõrge-madal, kõrge-madal-kõrge, kõrge-madal-madal, madal-kõrge-kõrge, madal-kõrge-madal, madal-madal-kõrge, madal-madal-madal). Igas grupis moodustati pingerida vastavalt koolide tüüpilisusele (näiteks kõrge-kõrge-kõrge grupis oli pingereas esimene kool, mille oli kolme tunnuse keskmine skoor kõige kõrgem). Koole värvati pingrea alusel; kui üks kool ei nõustunud uuringus osalema, siis pöörduti pingereas järgmise poole. Pingeritta ei paigutatud koole, mille kohta andmed puudusid vähemalt ühe tunnuse puhul.
Allolevast tabelist leiate kõik DigiEfekti projektis kogutud andmed, nende põhjal valminud raportid ja ka andmekogumisinstrumente.
Loodame, et leiad kogutud andmete ja raportitega tutvuda. Tudengina leiad siit endale kindlasti rohkelt inpiratsiooni ja ainest kooli- ja lõputöödeks. Esmalt soovitame lugemiseks: DigiEfekti projekti põhitulemuste kokkuvõtet.
Infot juba selle andmestiku põhjal avaldatud publikatsioonide kohta leiad ETISest.
Täname veelkord kõiki uuringus osalenud koole, nende toredaid õpetajaid ja imelisi õpilasi, ilma kelleta poleks neid andmeid olemas!
Andmekomplekt | Datadoi link |
1. Digiefekti projekti koondfail (DigiEfekt project merged data) | https://datadoi.ee/handle/33/552 |
2. DigiEfekt: digivahendite, -õppekeskkondade ja -sisu kasutamine tundides (use of digital technologies, learning environments and content in lessons) | https://datadoi.ee/handle/33/551 |
3. DigiEfekt study: students interaction with Opiq | https://datadoi.ee/handle/33/553 |
4. DigiEfekt: õpilase õpiärevus (learning-related anxiety) | https://datadoi.ee/handle/33/550 |
5. DigiEfekt: õpilaste isiksuseomadused (student personality) | https://datadoi.ee/handle/33/549 |
6. DigiEfekt: õpilaste õpipädevus (students learning competence) | https://datadoi.ee/handle/33/548 |
7. DigiEfekt: õpetajate taust, digihoiakud, digivalmisolek, enesetõhusus (teacher background information, digital attitudes, self-efficacy, agency) | https://datadoi.ee/handle/33/547 |
8. DigiEfekt: õpilaste vaimne võimekus (cognitive ability) | https://datadoi.ee/handle/33/546 |
9. DigiEfekt: õpilaste digipädevus (digital competence) | https://datadoi.ee/handle/33/545 |
10. DigiEfekt: õpilaste digitehnoloogiate kasutamise piirangud ja reeglid: õpilaste, lapsevanemate ja koolide perspektiiv (limitations and rules for the use of technology: the perspective of students, parents and schools) | https://datadoi.ee/handle/33/568 |
11. DigiEfekt: õpilaste ja õpetajate tegevusvõimekus (student and teacher agency) | Avaldame 2024. aasta detsembris |
12. DigiEfekt: õpilaste looduspädevus (science competence) | https://datadoi.ee/handle/33/544 |
13. DigiEfekt: õpilaste matemaatikapädevus (mathematical competence) | https://datadoi.ee/handle/33/543 |
14. DigiEfekt: õpilaste suhtluspädevus (communication competence) | https://datadoi.ee/handle/33/542 |
15. DigiEfekt: õpilaste sotsiaal-emotsionaalsed oskused (social-emotional skills) | https://datadoi.ee/handle/33/541 |
16. DigiEfekt: õpilaste koolirahulolu (school satisfaction) | https://datadoi.ee/handle/33/569 |
17. DigiEfekt: õpilase ja õpetaja suhtlemine (student and teacher interaction) | Avaldame 2024. aasta detsembris |